Η παγκόσμια οικονομική κρίση που ξέσπασε στα μέσα του 2008 και συνεχίζει να εξελίσσεται με σφοδρότητα, έχει πλήξει την απασχόληση και τα εισοδήματα των εργαζόμενων καταναλωτών. Ειδικότερα, στην Ελλάδα η κρίση αυτή συμπίπτει με μια δημοσιονομική κρίση που προκαλεί πρόσθετες μειώσεις στα εισοδήματά μας.
Οι αυστηρές δημοσιονομικές προσαρμογές με την αύξηση του ΦΠΑ, της φορολογίας των καυσίμων και τις αυξήσεις των τιμολογίων της κοινής ωφέλειας όχι μόνο μειώνουν άμεσα το διαθέσιμο εισόδημά μας αλλά προκαλούν και κύματα ανατιμήσεων που μειώνουν την αγοραστική μας δύναμη.
Η θέση του καταναλωτή έχει γίνει ιδιαίτερα δυσχερής. Το καταναλωτικό πρότυπο οφείλει να αλλάξει άμεσα και ριζικά. Δεν υπάρχει περιθώριο για καμία απολύτως σπατάλη. Επιβάλλεται η σύνεση και η ορθολογική επιλογή στις καταναλωτικές αποφάσεις και γενικότερα η υιοθέτηση ενός προτύπου καταναλωτικής συμπεριφοράς σύμφωνου με τις πραγματικές δυνατότητές μας και τις πραγματικές ανάγκες μας.
Για εμάς τους καταναλωτές, η σχέση ποιότητας – τιμής πρέπει να είναι το κεντρικό κριτήριο των επιλογών μας. Στη βάση αυτή η συνειδητή στροφή μας στην επιλογή και αγορά φθηνών και ποιοτικών προϊόντων και υπηρεσιών είναι μονόδρομος.
Ταυτόχρονα η κατανάλωσή μας, πρέπει να στηρίξει άμεσα την εγχώρια παραγωγή για να προκληθούν δυναμικές ανάτασης που αυτομάτως θα στηρίξουν και την εγχώρια απασχόληση.
Η υπευθυνότητα στις επιλογές μας και η συλλογική αγωνιστική ενότητα στις πράξεις μας, είναι τα μόνα μέσα που διαθέτουμε ως καταναλωτές για να αντεπεξέλθουμε στις απαιτήσεις της καθημερινότητας.
Όλοι μαζί μπορούμε να αντισταθούμε συλλογικά στην επιχειρούμενη κοινωνική οπισθοδρόμηση του κόσμου