Πέντε προτάσεις για αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα κατέθεσε την Τετάρτη ο ΣΕΒ σε συνάντηση με την υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης & Θρησκευμάτων, κυρία Αννα Διαμαντοπούλου.
Μεταξύ αυτών, η εισαγωγή του μαθήματος της επιχειρηματικότητας σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες με τη συνεργασία των ακαδημαϊκών και επιχειρηματικών φορέων.
Στη συνάντηση μετείχαν ο πρόεδρος του ΣΕΒ, κ. Δημ.Δασκαλόπουλος, και τα μέλη της Εκτελεστικής Επιτροπής, κ.κ. Χάρης Κυριαζής, Θεόδωρος Φέσσας και Βαρβάρα Βερνίκου.
Ο κ. Δασκαλόπουλος τόνισε μεταξύ άλλων στη συνάντηση ότι «η παραγωγή πτυχιούχων ανέργων εικονογραφεί την ανεπάρκεια του εκπαιδευτικού μας συστήματος».
«Η μετατροπή του πτυχίου σε εισιτήριο για μία θέση στο Δημόσιο σηματοδοτεί την υποβάθμιση της ελληνικής παιδείας. Η ελληνική παιδεία πρέπει να συνδεθεί με την κοινωνία της γνώσης και την αγορά εργασίας, παρέχοντας στους νέους πολίτες τα εφόδια για να αντιμετωπίσουν τις δημιουργικές απαιτήσεις του σύγχρονου κόσμου» πρόσθεσε ο πρόεδρος του ΣΕΒ.
Αναφορικά με το μάθημα για την επιχειρηματικότητα ο ΣΕΒ επισημαίνει ότι η διδασκαλία της επιχειρηματικότητας καλλιεργεί την ευρύτητα αντίληψης, την πρωτοβουλία και τη δημιουργικότητα των νέων, διαμορφώνει δηλαδή πρότυπα συμπεριφοράς και δράσης που ανταποκρίνονται στις προδιαγραφές μίας σύγχρονης δυναμικής κοινωνίας.
«Δημόσια παιδεία δεν σημαίνει δημοσιοϋπαλληλική παιδεία», ανέφερε σχετικά ο πρόεδρος του ΣΕΒ και πρόσθεσε ότι ο Σύνδεσμος είναι έτοιμος να υποβάλει ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα «μπολιάσματος» της Παιδείας μας με το πνεύμα της σύγχρονης επιχειρηματικότητας, προκειμένου το εκπαιδευτικό σύστημα να επανασυνδεθεί οργανικά με την ανάπτυξη και την κοινωνική πρόοδο.
Οι προτάσεις του ΣΕΒ για το εκπαιδευτικό σύστημα περιλαμβάνουν επίσης τα εξής:
- Να προσαρμοστεί το περιεχόμενο των προγραμμάτων σπουδών με στόχο την ανάπτυξη ειδικοτήτων αιχμής, που να ανταποκρίνονται στις ανάγκες της αγοράς εργασίας.
- Να ανασχεδιαστούν και να αναβαθμιστούν τα προγράμματα για τη δια βίου μάθηση και την επαγγελματική κατάρτιση, ώστε να καταστούν αποτελεσματικά μέσα θωράκισης της απασχόλησης.
- Να λειτουργήσει ουσιαστικά το ΕΣΣΕΕΚΑ – Εθνικό Σύστημα Σύνδεσης της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης με την Απασχόληση, το οποίο παίζει κρίσιμο ρόλο τόσο στη διασύνδεση του εκπαιδευτικού συστήματος με την αγορά εργασίας όσο και στη δια βίου μάθηση.
- Να καθιερωθεί η άμεση συνεργασία των Γραφείων Διασύνδεσης και Επιχειρηματικότητας των ΑΕΙ και ΤΕΙ με τις ίδιες τις επιχειρήσεις, ώστε να ενισχυθεί η εμβέλεια και η αποτελεσματικότητα του θεσμού αυτού.
Πηγή: ΤΟ ΒΗΜΑ